London, 2010. november 25., csütörtök (MTI) - Túszul ejtett egy 72 éves nyugdíjas egy áruházi kiszállítót Nagy-Britanniában, mert állandóan rossz tűzhelyet kapott.

A túszejtő a múlt hónapban vett 470 fontért - 150 ezer forintért - új tűzhelyet konyhájába. A készülék pár nap múlva - a Daily Telegraph című brit lap beszámolója szerint - felrobbant, lecsapta a biztosítékot, és az összes elektronikus készüléket a lakásban újra be kellett állítani.

A második tűzhely méltó párja volt az elsőnek: ugyanazt művelte. A cég küldte hát a harmadikat. Az már nem csinált bajt, mert horpadt volt a hátulja és a vevő visszautasította. A kiszállító közölte vele, hogy csak egy hét múlva tud a cég újabb tűzhelyet küldeni, mire heves vita kerekedett, a férfi pedig egyszerűen bezárta lakásába a 34 éves nőt és közölte vele, hogy addig innen ki nem megy, míg nem lesz új tűzhely, méghozzá nem robbanós.

A rendőrség szabadította ki a szállítót, aki összesen két órán át raboskodott, bár jóval hosszabbra is nyúlhatott volna fogsága.

"Tisztelettel bántunk vele, nem ütöttük meg, még szállást is felajánlottunk neki éjszakára" - mondta a férfi, aki mozgáskorlátozott nejével él a földszinti lakásban. A rendőröket egyébként azzal fogadta, hogy nem csinál rendszert az emberrablásból, de már nagyon elege van a tűzhelyekből.

A nő - a kezdeti vita után - kedélyesen élte meg a kalandot, elkávézgatott túszulejtőjével. Nem ő telefonált rendőrért, hanem munkahelye, ahova viszont természetesen ő telefonált a történtek miatt, már csak a horpadás miatt is, amelyet a ház gazdájával együtt próbáltak kikalapálni - sikertelenül.

A szabadításból nem fog Hollywood akciófilmet csinálni, meglehetősen békésen történt, tárgyalásos úton. A rendőr beszélt a túszejtővel, a tússzal, annak főnökeivel és sikerült megállapodásra juttatni őket. A férfit nem vették őrizetbe, eljárás sem indul ellene.

A tűzhelygyártó cég az olasz Indesité. Szóvivője bocsánatot kért és megígérte a gond mielőbbi orvoslását. Hozzátette, hogy a vállalat évente csaknem félmillió tűzhelyet szállít brit otthonokba, vevőik panaszaránya pedig jóval az iparági átlag alatt van. Elismerte azonban, hogy ezúttal nem feleltek meg saját követelményeiknek